26 lutego 2016 (piątek)

Collegium Da Vinci zaprasza na Poznań Service Jam 2016

Poznańska edycja światowego projektu Global Service Jam odbędzie się w dniach 26-28 lutego w siedzibie Collegium Da Vinci przy ul. Kutrzeby 10.

W piątek 26-go lutego, ponad dwa tysiące osób na całym świecie, m.in. w Poznaniu, Nowym Jorku, Warszawie, Mediolanie, Szczecinie, Moskwie, i prawie 100 innych miastach na sześciu kontynentach, zasiądzie do projektowania innowacyjnych usług. W Poznaniu w wydarzeniu weźmie udział 50 osób, podzielonych na 8 zespołów. Wszyscy uczestnicy Global Service Jam poznają "temat przewodni" do projektowania w tym samym czasie - wieczorem, pierwszego dnia warsztatów. Po 48 godzinach ich gotowe projekty usług zostaną opublikowane w Internecie na zasadach Creative Commons.

Projekt jest realizowany przez globalną społeczność, złożoną przeważnie z projektantów, designerów, naukowców, przedsiębiorców, ludzi kreatywnych, aktywnie i niekonwencjonalnie podchodzących do rozwiązywania problemów. Odnajdują się i komunikują w Internecie, między innymi za pośrednictwem strony planet.globalservicejam.org. Całe przedsięwzięcie ma formułę otwartą, zakłada się, że wszyscy ludzie mogą być kreatywni i są ekspertami - jako usługobiorcy. Każdy może zgłosić chęć udziału. Dostępnych jest 50 miejsc.

Partnerami poznańskiej edycji są:

Service Jam nawiązuje do pojęcia muzycznego jam session, podczas którego zamiast utworów muzycznych tworzy się usługi. Service Jam jest procesem kreacyjnym, wyzwalającym pozytywną energię, integrującym zespoły metodologią co-creation, z wykorzystaniem narzędzi Service Design jak np.: Ideacja, Customer Journey Map, Personas, Blueprinting, Momenty Prawdy, technik badawczych jak Benchmarking, Mysteryshopping lub Shadowing oraz elementów dramy tj. Storytelling, Bodystorming i ich prezentacji w postaci szkiców czy komiksu, a możliwe, że jako animacja lub klip filmowy.

Projektowanie usług (service design) naturalnie wykorzystuje wielodziedzinowe kompetencje zgromadzonych uczestników, które ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych rozwiązań (w tym stworzenie nowych lub ulepszenie istniejących usług) nastawionych na max korzyści użytkownika (customer experience czyli wartość procesu + wartość efektu), biorą także pod uwagę ich model biznesowy oraz warunki realizacji. Innymi słowy, z perspektywy klienta usługi stają się bardziej atrakcyjne, dlatego częściej wybierane, a okiem firmy, zwiększa się wolumen sprzedaży, produktywność świadczonych usług, możliwość rozwoju sieci usługowej, zadowolenie pracowników i retencja klientów.

Poznań Service Jam 2016

  • Collegium Da Vinci - ul. Kutrzeby 10, Poznań
  • Piątek, 26 lutego 2016 o 17:30 - Niedziela, 28 lutego 2016 o 15:30

Zapisy na stronie: https://www.eventbrite.co.uk/e/poznan-service-jam-2016-registration-20591135641



opublikowano: 2016-02-08
Komentarze
Polityka Prywatności