Pracownik służb mundurowych często znajduje się w centrum kryzysu. Jego odpowiednia reakcja w trudnych i emocjonalnych sytuacjach (często zagrożenia życia i zdrowia ludzi) jest niezwykle istotna. Biorąc na siebie tę odpowiedzialność, warto, by rozwijał swoje umiejętności społeczne w tym zakresie.
CEL:
Zdobycie i poszerzenie wiedzy oraz umiejętności z zakresu:
- komunikacji podczas działań w warunkach kryzysowych i konfliktowych
- planowania i prowadzenia interwencji w sytuacjach kryzysowych
- skutecznego rozwiązywania sporów
- rozmowy z trudną osobą (znajdującą się pod wpływem silnego stresu, rozchwianą emocjonalnie, zbuntowaną, zbulwersowaną, agresywną, zamkniętą w sobie)
- wcielenia się w rolę negocjatora lub mediatora
Ze statystyk wynika, że najczęściej negocjatorzy (policyjni i nie tylko) uczestniczą w rozwiązywaniu następujących sytuacji kryzysowych:
- zapowiedź popełnienia samobójstwa
- wzięcie i przetrzymywanie zakładników
- groźba użycia broni, niebezpiecznego materiału lub narzędzia
- protesty społeczne
Szkolenie ma na celu podwyższenie umiejętności uczestników z zakresu komunikowania się w tego typu, jak i innych, trudnych sytuacjach.
UCZESTNICY:
- osoby pracujące lub zamierzające podjąć pracę w służbach mundurowych (policja, służba więzienna, straż miejska, wojsko, straż pożarna, straż graniczna, służby celne, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Biuro Ochrony Rządu)
- osoby pracujące lub zamierzające podjąć pracę w instytucjach, zajmujących się zagadnieniami bezpieczeństwa i porządku publicznego, rozwiązywaniem konfliktów, interwencją kryzysową (np. pracownicy agencji detektywistycznych, kuratorzy, personel ośrodków pomocy społecznej, pracownicy ośrodków interwencji kryzysowej, osoby zajmujące się pomocą humanitarną i sytuacjami kryzysowymi)
- osoby, które chcą doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne i są zainteresowane pracą na rzecz profilaktyki i rozwiązywania sytuacji kryzysowych
KORZYŚCI:
- Uczestnicy dowiedzą się jak umiejętnie komunikować się w sytuacji kryzysowej i konfliktowej.
- Jak skutecznie docierać do osób znajdujących się w trudnej sytuacji oraz jak wspierać strony w skutecznym rozwiązaniu sporu.
- Uczestnicy będą potrafili konstruktywnie i łagodząco podchodzić do rozwiązania konfliktów na różnym poziomie ich eskalacji.
- Poznają zasady obnażania negatywnych emocji oraz budowania poczucia zaufania i bezpieczeństwa.
- Będą myśleć strategicznie i konstruktywnie w sytuacji kryzysu.
PROGRAM
Negocjacje w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych
1. Wstęp
- Możliwe sytuacje kryzysowe rozwiązywane na drodze negocjacji i mediacji
- Charakterystyka zachowania sprawców incydentów kryzysowych
- Umiejętność oceny sytuacji
2. Strategie komunikowania się w kryzysie
- Metody, techniki i narzędzia wykorzystywane w mediacji i negocjacji
- Rola umiejętności efektywnego słuchania
- Błędy i bariery komunikacyjne w mediacjach oraz negocjacjach
- Komunikacja niewerbalna w mediacjach i negocjacjach
3. Rola negocjatora i mediatora w sytuacji kryzysowej i konfliktowej
- Neutralizacja ekstremalnych emocji
- Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa
- Rola bezstronności i neutralności
TERMIN SZKOLENIA: 10.12.2014, godz. 16:00-20:00
MIEJSCE:
Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa, ul. Grunwaldzka 11, 60-782 Poznań, sala G1
CENA:
- Studenci i Absolwenci WSB - 89 zł
- Pracownicy WSB - 89 zł
- Osoby spoza Uczelni - 99 zł
Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu! Ilość miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoszenia prosimy kierować na adres:
biuro.karier@wsb.net.pl lub telefonicznie: 618 510 518 wew. 46, podając swoje imię i nazwisko, numer telefonu oraz potwierdzenie dokonania przelewu.
Wpłatę za szkolenie należy kierować na konto Uczelni: Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa, ul. Elizy Orzeszkowej 1, 60-778 Poznań NIP:7781423778
Nr konta: 49 1090 1346 0000 0001 1934 6279 koniecznie z dopiskiem: "Imię i nazwisko, Negocjacje".
KONTAKT:
W przypadku, gdy nie uzbiera się wystarczająca liczba uczestników, zastrzegamy sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania szkolenia, o czym zostaniecie Państwo powiadomieni.
PROWADZĄCY:
Anna Łukasiewicz - Mediator sądowy, Trener, Ekspert ds. komunikacji
Certyfikowany mediator na stałe współpracujący z Sądem Okręgowym w Poznaniu. Prowadzi mediacje cywilne oraz karne. Członek Zarządu i Rzecznik Prasowy poznańskiego oddziału Polskiego Centrum Mediacji. Mediator w projekcie budowania dialogu społecznego, dotyczącym wydobycia gazu łupkowego w Polsce. Wykładowca na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz na studiach MBA w Poznańskiej Wyższej Szkole Biznesu. Właściciel Strefy Dialogu - firmy działającej w obszarze mediacji i negocjacji, szkoleń oraz doradztwa. Absolwentka Wydziału Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła również dwuletnie studium pedagogiczne na tej samej uczelni oraz Psychologię Biznesu na SWPS w Warszawie. Ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu skutecznej komunikacji oraz rozwiązywaniu konfliktów w różnych organizacjach.