15 grudnia 2011 (czwartek)

Uśmiechnij się przy herbacie

Pod takim hasłem odbędą się w tym roku piąte, ogólnopolskie Dni Herbaty organizowane pod patronatem Dilmah. Ich celem jest promocja kultury herbaty w Polsce, pokazanie jej bogactwa i różnorodności.

W tym roku Gourmet Foods, wyłączny dystrybutor marki Dilmah w Polsce, wydłużył w stosunku do lat ubiegłych czas trwania imprezy, dzięki czemu herbaciany festiwal potrwa od października aż do połowy grudnia.

Program tegorocznej edycji Dni Herbaty realizowany będzie w całej Polsce - w restauracjach, kawiarniach i sklepach, na łamach prasy i w Internecie. Będą to działania o bardzo szerokim zakresie i różnorodnym charakterze, wśród nich zarówno spotkania z "ludźmi herbaty", wydarzenia o charakterze edukacyjnym, czy wreszcie promocje sprzedażowe w sklepach.  

„Od 20 lat zajmujemy się herbatą. W tym czasie stała się dla nas prawdziwą pasją a kultura z nią związana niezmiennie nas fascynuje i inspiruje” – powiedział Piotr Witomski, dyrektor ds. marketingu Gourmet Foods. „Organizując Dni Herbaty po raz piąty, postanowiliśmy wydłużyć czas ich trwania ze względu na rosnące zainteresowanie tą imprezą. Jak co roku chcemy wyjść poza stereotyp herbaty jako zwykłego napoju - pokazać jej fascynujący świat, odsłonić tajemnice umiejętnego komponowania z potrawami, pokazać różnorodność sposobów podawania i bogactwo smaków.” – dodał.  

W województwie wielkopolskim Dni Herbaty będą odbywały się w ponad 60 lokalach gastronomicznych  m. in. W Gnieźnie, Lesznie, Koninie, Ostrowie Wielkopolskim,  Pile czy Turku. W samym Poznaniu na miłośników herbaty czeka 30 miejsc. Informacje o restauracjach uczestniczących w tegorocznej edycji Dni Herbaty,
a także ich adresy można znaleźć na stronie www.dniherbaty.pl  

Dni Herbaty realizowane będą w ramach wielu projektów, m.in.:

Herbata czy herbata.
Celem projektu jest promowanie poprzez zabawę świadomego wyboru kupowanej herbaty. W ramach projektu klient będzie miał możliwość wyboru herbaty korzystając ze specjalnie zaprojektowanego menu. Menu zostało przygotowane w dwóch odsłonach – w formie tradycyjnej oraz w formie jednorazowych podkładek pod talerz. Materiały te zostały podzielone na trzy sekcje:
- lista herbat dostępnych w ramach projektu wraz z ich krótką charakterystyką
- quiz dla klienta – po wypełnieniu zabawnego quizu dotyczącego bardzo różnych dziedzin życia, klient otrzyma podpowiedź, które z herbat dostępnych w ramach tego projektu najprawdopodobniej będą mu smakowały;
- zapowiedź konkursu na najciekawszą herbacianą sentencję.

Herbata do smaku.
Projekt ma na celu promocję sztuki świadomego doboru odpowiednich herbat do jedzenia. W ramach projektu wybrane restauracje i kawiarnie w całej Polsce serwować będą dania i przekąski z własnego menu z rekomendowanymi do poszczególnych potraw herbatami dostępnymi w lokalu. Podstawą zamówienia będzie specjalnie przygotowane menu zawierające opisy serwowanych w lokalu herbat oraz listę potraw rekomendowanych do nich przez szefa kuchni lokalu. Lokal, kierując się ogólnymi opisami herbat zawartymi w menu, ustali listę rekomendowanych do poszczególnych naparów potraw, samodzielnie wpisując je
w odpowiednie miejsce menu.

Herbata z dodatkami.
Projekt ma na celu promocję herbaty jako napoju nowoczesnego, o szerokim wachlarzu niestandardowych zastosowań. Projekt polega na popularyzacji wykorzystywania herbat Dilmah do przygotowywania gorących napojów, w których herbata, jako główny składnik, skomponowana jest z różnego rodzaju innymi dodatkami. Lokale w całej Polsce serwować będą zarówno napoje bezalkoholowe, jak i te z alkoholem, przyrządzone według przepisów stworzonych specjalnie na Dni Herbaty 2011. Podstawą zamówienia będzie specjalne menu, w którym znajdować się będą również ogólne zasady komponowania herbaty z dodatkami oraz przepisy na przygotowanie tego typu napojów i ich zdjęcia - gość nie tylko będzie mógł zamówić wybrany napój spośród dwóch alkoholowych i czterech bezalkoholowych propozycji, ale też dowiedzieć się o nim czegoś więcej, zdobyć informacje o zasadach tworzenia tego typu kompozycji, które być może zainspirują go do własnych eksperymentów.

Herbata u mistrza.
Konkurs Dilmah Tea Sommelier Competition ma wyłonić sommeliera, barmana, kelnera, który w sposób mistrzowski przygotowuje herbatę, potrafi na jej bazie przygotować herbatę z dodatkami, dopasować odpowiedni napar do potrawy, wyjaśnić, skąd dana herbata pochodzi, jak smakuje, doradzić napar do indywidualnego gustu zamawiającego. W ramach projektu klienci lokali gastronomicznych będą mogli sprawdzić na stronie internetowej Dni Herbaty, gdzie herbata jest serwowana przez finalistów Dilmah Tea Sommelier Competition 2011 i zamówić u nich filiżankę naparu lub herbacianego drinka oraz porozmawiać o herbacie czy też zapytać o radę. Zwycięzca konkursu odbędzie szkolenie herbaciane na Cejlonie.

Herbata przez cały rok - kalendarz "zdzierkowy".
Poza typowymi dla kalendarzy “zdzierkowych” poradami, przepisami oraz informacjami okolicznościowymi, publikacja będzie zawierać również autorskie mini-felietony. Redaktorem kalendarza Dilmah jest publicysta Marek Przybylik. Przy realizacji projektu zaprosił on do współpracy same znakomitości: Piora Adamczewskiego, Marka Kondrata, Jerzego Iwaszkiewicza, Wojciecha Młynarskiego, Stanisława Tyma, Henryka Sawkę, Jana Rurańskiego i Włodzimierza Kalickiego.

Szczegółowe informacje na temat Dni Herbaty można znaleźć na stronie www.dniherbaty.pl


ostatnia zmiana: 2011-10-12
Komentarze
 
Polityka Prywatności