23 marca 2011 (środa)

Studenci szybują w PRzestworzach

Jesteś kreatywny i pełen inwencji twórczej? Wizja monotonnej pracy spędza Ci sen z powiek? Jeśli na powyższe pytania odpowiedziałeś twierdząco, jest dla Ciebie rozwiązanie – idź na specjalność Publicystyka Ekonomiczna i Public Relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Nie wiesz czego można się tam spodziewać? 14 marca zaczyna się dwutygodniowa kampania promocyjna pod hasłem „Public Relations – Przestworza możliwości”, podczas której możesz zobaczyć, usłyszeć i lepiej poznać tą specjalność.

Kampania rozpocznie się 14 marca o godzinie 14.45 happeningiem na terenie Uczelni. Potem będzie prawdziwy odlot, bazujący m.in. na atrakcjach związanych z uruchamianym właśnie fanpage’m Katedry na Facebooku. Punktem kulminacyjnym akcji 22.03 o godz. 15.00 w sali 324B będzie spotkanie dla osób zainteresowanych studiami na specjalności. Honorowymi gośćmi będą rzecznik prasowy Lecha Poznań Joanna Dzios oraz wiceprezes klubu Arkadiusz Kasprzak, którzy poprowadzą wykład pt. „Sportowy odlot” , poświęcony wyzwaniom związanym z kreowaniem wizerunku klubu piłkarskiego. Goście poruszą też problematykę działań kryzysowych, na przykładzie niedawnego sporu wokół poznańskiego stadionu. To doskonała okazja, aby nie tylko zapoznać się ze specyfiką studiów na specjalności oraz także spotkać z pracownikami Katedry, na co dzień praktykami Public Relations.

Dlaczego warto się zainteresować? „Atrakcyjność naszej specjalności wynika z dominacji praktyki nad teorią. Dzięki temu nasi absolwenci mają przewagę na rynku pracy nad osobami po innych specjalnościach, które zdobyły wiedzę, ale nie umiejętności. Poza tym czas marketingu, a zwłaszcza reklamy kończy się – zaczyna się era dominacji Public Relations.” – podsumowuje prof. dr hab. Przemysław Deszczyński, kierownik poznańskiej Katedry PEiPR.
O tym, że praca w Public Relations to jeden z zawodów przyszłości świadczą wpisy na portalach związanych z poszukiwaniem pracy, jak choćby kluczdokariery.pl czy gazeta praca.pl. Coraz więcej firm, urzędów i instytucji docenia potrzebę fachowego kształtowania ich wizerunku i powierza to zadanie specjalistom. Poznański ośrodek wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku, dlatego jako swoją misję określa kształcenie ekspertów w tej dziedzinie. Jest to możliwe tylko wówczas, kiedy kładzie się duży nacisk na praktyczne wykorzystywanie zdobywanych umiejętności. Dlatego zajęcia prowadzi doświadczona kadra, która poza wykładami na Uczelni aktywnie działa w biznesie. Studenci praktyczną wiedzę zdobytą podczas zajęć takich jak pracownia publicystyczna czy radiowa, retoryka, techniki negocjacji albo język w PR wykorzystują w realizowanych później projektach. Do tego praktyki i staże w mediach i Agencjach Public Relations pozwalają im kształcić profesjonalny warsztat na najwyższym poziomie.

Katedra Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations to jeden z dwóch istniejących na świecie ośrodków kształcenia specjalistów ds. wizerunku na kierunku ekonomicznym. Od ponad 20 lat  uczą się tutaj przyszli dziennikarze ekonomiczni, specjaliści do spraw komunikowania i ekonomiści. Studia na specjalności to unikalna możliwość połączenia umiejętności analitycznych i zainteresowań humanistycznym w sposób kreatywny i perspektywiczny. Wśród absolwentów poznańskiej kolebki PR są właściciele Agencji Marketingowych i Public Relations, szefowie działów odpowiedzialnych za komunikowanie w największych polskich przedsiębiorstwach oraz dziennikarze prasowi i radiowo-telewizyjni pracujący w ogólnopolskich mediach.


ostatnia zmiana: 2011-03-10
Komentarze
 
Polityka Prywatności