Program
I. Modele biznesowe w polskim sporcie
- postrzeganie sportu przez właścicieli klubów sportowych
- wizje rozwoju klubów sportowych i strategie ich realizacji
- biznes w sporcie - sport w biznesie - szanse i zagrożenia mariażu
- bariery w zarządzaniu polskim sportem i sposoby ich pokonywania
II. Zachowania rynkowe interesariuszy sportu
- modele konsumpcji sportu jako determinanta rozwoju sportu i kultury fizycznej
- marketing w organizacjach sportowych
- zarządzanie portfelem produktów i marką sportową
- znaczenie kibiców w kształtowaniu pozycji rynkowej i społecznej klubu sportowego
- alianse biznesowe klubów sportowych ze sponsorami i mediami
- technologie informacyjne jako wsparcie rozwoju współczesnego sportu
- prawne aspekty kształtowania relacji w sporcie (zawodnik - klub; klub - samorząd terytorialny;
zawodnik - menedżer)
III. Organizacja i zarządzanie sportem dzieci i młodzieży
- systemy finansowania sportu dzieci i młodzieży w Polsce i w Europie
- rola i miejsce samorządu terytorialnego w rozwoju sportu dzieci i młodzieży
- zasady funkcjonowania struktur sportowych na poziomie samorządu terytorialnego
- inwestycje w infrastrukturę sportową - planowanie, realizacja, rozliczanie
- szkoły sportowe i mistrzostwa sportowego w rozwoju sportu dzieci i młodzieży
IV. Kierunki zmian systemowych w zarządzaniu polskim sportem
- prawne, organizacyjne i finansowe formy wsparcia organów centralnych i samorządowych
dla rozwoju polskiego sportu
- strategiczna reorientacja klubów sportowych - struktury, relacje, tworzenie wartości
- kształcenie kadr menedżerskich dla sportu
- rola organizacji, instytucji i stowarzyszeń kultury fizycznej w kreowaniu wartości kulturowych
i społecznych.