30 września 2006 (sobota)

Wystawa Galeria Pilsner Urquell

Od 1 września na poznańskim Starym Rynku będzie można zobaczyć kolekcję wyjątkowych portretów polskich miast. W ramach Galerii Pilsner Urquell czterech wybitnych fotografów sportretowało największe polskie miasta: Kraków, Trójmiasto, Poznań i Warszawę z własnej, niepowtarzalnej perspektywy. Wystawę będzie można oglądać do końca września.

Galerię Pilsner Urquell do końca sierpnia mogli podziwiać mieszkańcy Trójmiasta i Krakowa. W nocy z 31 sierpnia na 1 września wystawa zostanie przeniesiona do Warszawy i Poznania. W tych miastach będzie można ją oglądać do końca września. Galeria Pilsner Urquell to ponad czterdzieści wyjątkowych portretów wykonanych przez czterech wybitnych młodych fotografów: Łukasza Trzcińskiego, Katarzynę Madziałę, Romana Łuszczki i Pawła Żaka. Portrety wszystkich miast powstały na przełomie czerwca i lipca pod bacznym okiem Ambasadora konkursu Pilsner Urquell International Photography Awards w Polsce - Wojciecha Prażmowskiego.

 

"Czterech polskich fotografów, których zaprosiliśmy do stworzenia Galerii Pilsner Urquell, wykonało wyjątkowe portrety miast. Wykorzystali różne techniki fotograficzne, osobiste spojrzenia, różne perspektywy, które niosą ze sobą emocje i jakość na światowym poziomie" - wyjaśnia Ewa Spychała, Brand Manager marki Pilsner Urquell.

 

Łukasz Trzciński sportretował dla Galerii Pilsner Urquell swoje rodzinne miasto Kraków. Jak sam mówi, było to dla niego prawdziwe wyzwanie, bo znalazł w ten sposób nową perspektywę, dzięki której zobaczył na nowo to, co widzi na co dzień. Jego cykl rozpoczyna się od ratusza i Sukiennic - niekwestionowanych symboli Krakowa.

"Praca nad projektem Galeria Pilsner Urquell dała mi możliwość odkrywania na nowo codziennej przestrzeni. To wyzwanie jak myślę najtrudniejsze, ale i jego efekty przynoszą później najwięcej satysfakcji. Spojrzeć od nowa na rzeczywistość i okolicę, w której istniejemy i poruszamy się na co dzień, to duże wyzwanie. Jednocześnie pełna swoboda twórcza, jaką miałem podczas swoich działań, to sytuacja wymarzona. Decyzja działania z kamerą otworkową w ręku prowokowała mnie do spontanicznych zachowań, które zaowocowały zaskakującymi efektami. Banalne i do znudzenia oczywiste sytuacje nabrały nagle nowego wymiaru" - mówi Łukasz Trzciński.

 

Paweł Żak, warszawiak, sfotografował swoje miasto nocą.

"Nie starałem się - bo to chyba niemożliwe w mieście tak zróżnicowanym jak Warszawa - opisać swoimi fotografiami jakichś jej szczególnych, wyróżniających cech. Postanowiłem się skupić na tym, co w moim przekonaniu wspólne dla każdej przestrzeni wielkomiejskiej. Nie chciałem przy tym widoków codziennych i powszechnie znanych, próbowałem znaleźć coś, co byłoby czymś nowym, choćby małym odkryciem dla mnie i dla widzów. Pomocna w tym zamierzeniu okazała się noc, która uspokaja i porządkuje miasto, odsłania jego strukturę, a poprzez szczególne światło nadaje mu charakter niemal teatralnej scenografii. Początkowo zamierzałem realizować swoje fotografie w czerni i bieli, jednak im dłużej przyglądałem się miastu nocą, tym bardziej widziałem jak odmienny od dziennego, momentami niezwykły jest jego kolor nocą i uznałem, że nie mogę go pominąć" - wyjaśnia Paweł Żak.

 

Katarzyna Madziała, jedyna kobieta w gronie artystów zaproszonych do współpracy z Galerią Pilsner Urquell, uchwyciła Trójmiasto w lekki i bardzo kobiecy sposób. "?Przyjechałam do Trójmiasta... Most? Spotkajmy się na moście. Zrekonstruowany most do średniowiecznej Twierdzy Wisłoujście jest swoistym symbolem łączącym ducha minionych czasów z współczesną historią. Przypomina o jednym z nielicznych w Polsce tak doskonale zachowanych zabytków architektury fortyfikacyjnej? a fortyfikacje były tą substancją, która kształtowała przestrzeń miasta w tamtych czasach; miały nie tylko znaczenie militarno-polityczne, ale także świadczyły o prestiżu miasta, stąd ta fotografia jest wstępem do całego cyklu opowiadającego bajkę o Trójmieście. Czerwień przypomina o walecznym duchu mieszkającym w tym mieście, który łączy ważne punkty w historii miasta i Polski. Popołudnie. Najpierw Gdańsk. Pierwsze kroki skierowałam na Długi Targ. Później Neptun? Żuraw? Wyspa Spichrzów? Wypiłam kawę. Kupiłam kilka pocztówek i pozwoliłam płynąć moim myślom razem z Motławą? Wszystko tu takie piękne - pomyślałam - kolorowe? pełne zabytków? przepełnione ludźmi? Uciekłam. ...wróciłam o czwartej nad ranem, oto nagle znalazłam się, jakbym była po drugiej stronie lustra, jak Alicja w Krainie Czarów? Teraz miasto okazało mi swoje wnętrze - zniknął ulotny pocztówkowy blichtr - a pojawił się nowy? mądry? szlachetny? duch miasta? który od tej pory będzie prowadził mój obiektyw, za którym będę podążała? To on zwrócił moją uwagę na miejsca, których nie ma na pocztówkach." - wspomina Katarzyna Madziała.

 

Roman Łuszczki na czas przygotowywania zdjęć do Galerii Pilsner Urquell zamienił się w prawdziwego poszukiwacza wrażeń. Fotograf wrócił do Poznania po latach i postanowił odkryć na nowo to miasto, tak inne od rodzinnego Przemyśla czy Amsterdamu, gdzie spędził wiele lat. Swój cykl podzielił na cztery tryptyki. Zaskakujące i głębokie.

"Próbując pokazać moją perspektywę miasta, zdecydowałem się na zróżnicowanie tematyczne jak i stylistyczne, tworząc tryptyki - minicykle. Każdy z tryptyków zachowuje współpracę pomiędzy trzema dobranymi estetycznie obrazkami. Efektem końcowym jest zestaw sklejonych ze sobą trzech fotografii, które poprzez narrację informują o konkretnym zagadnieniu. Jest to od dawna znany sposób kompozycji, stosowany najczęściej w malarstwie i rzeźbiarstwie" - wyjaśnia Roman Łuszczki.

 

Fotografia i Pilsner Urquell to niemal rówieśnicy. Mają ze sobą wiele wspólnego, m.in. te same cele i podobnych odbiorców. Fotografię i Pilsner Urquell łączy niepowtarzalność i oryginalność. Kojarzone są z wyrafinowanym smakiem i umiejętnością wyrażania siebie. Od początku istnienia nieustannie towarzyszy im światło. Te niezwykłe podobieństwa stały się fundamentem wyjątkowej współpracy, jaką marka Pilsner Urquell rozpoczęła z fotografią.

 

Od prawie 180 lat sztuka rejestracji świata za pomocą światła jest jedną z najbardziej cenionych form ekspresji. Budzi emocje, intryguje, inspiruje. Jest autentyczna, pełna mocy, oryginalna i wyjątkowa. Ze światłem wiążą się również początki istnienia marki Pilsner Urquell. To właśnie Pilsner Urquell jako pierwsze jasne piwo po latach ciemnej i mrocznej przeszłości zapoczątkowało erę światła. Podobnie jak fotografia Pilsner Urquell przeznaczony jest dla osób wymagających, o wyrobionym smaku i guście, ceniących wysoką jakość.

 

Wystawy Galeria Pilsner Urquell odbędą się w następujących lokalizacjach i terminach:

 

?         Warszawa: plac Konstytucji, 1-30 września 2006 roku

 

?         Poznań: Stary Rynek, 1-30 września 2006 roku

 

 

Dodatkowe informacje na temat wystaw, autorów i lokalizacji Galerii Pilsner Urquell znaleźć można na stronie www.foto.pilsner.pl, a każdy kto weźmie udział w

konkursie może wygrać profesjonalny aparat fotograficzny. Zapraszamy!

 

Informacje dodatkowe:

 

***

Pilsner Urquell International Photography Awards - największy międzynarodowy konkurs fotograficzny

Współpraca pomiędzy marką Pilsner Urquell i konkursem International Photography Awards rozpoczęła się w październiku 2005 roku. Wówczas uroczyście ogłoszono podpisanie przez markę Pilsner Urquell umowy dotyczącej sponsoringu konkursu International Photography Awards i ceremonii rozdania nagród Lucie Awards. Od tego momentu marka Pilsner Urquell jest sponsorem głównym największego międzynarodowego konkursu fotograficznego świata, którego nazwa została zmieniona na Pilsner Urquell International Photography Awards.

 

Wsparcie konkursu International Photography Awards przez markę Pilsner Urquell pomoże także w dalszym rozwoju głównej misji konkursu, którą jest nagrodzenie osiągnięć najznakomitszych światowych fotografików, odkrywanie nowych talentów, a także promowanie fotografii na całym świecie. Dla marki Pilsner Urquell jest to znakomita okazja do zawarcia przymierza z formą sztuki współczesnej o ogromnym potencjale, w świetle rosnącej atrakcyjności tego konkursu w kolejnych krajach świata.

 

Każdy może zgłosić swoje prace w dowolnej, wybranej przez siebie kategorii. Sędziowie konkursu nie zakwalifikują fotografii do innej kategorii. Profesjonaliści mogą nadsyłać prace do następujących kategorii: Fotograf roku reklam, Fotograf roku architektury, Redakcyjny fotograf roku, Fotograficzna książka roku, Fotograf roku sztuki pięknej, Fotograf roku natury, Fotograf roku ludzi, Fotograf roku w kategorii specjalnej.

 

Amatorzy mogą nadsyłać prace do następujących kategorii: Fotograf roku reklam, Fotograf roku architektury, Redakcyjny fotograf roku, Fotograf roku sztuki pięknej, Fotograf roku natury, Fotograf roku ludzi, Fotograf roku w kategorii specjalnej. Przewidziano także kategorię wspólną dla wszystkich finalistów - Międzynarodowy Fotograf Roku i Nagroda Odkrycia Roku przyznawana jednemu spośród siedmiu finalistów amatorów.

 

Pilsner Urquell - właściwa perspektywa

Pilsner Urquell to pierwsze na świecie piwo jasne - powstało w 1842 roku. Od ponad 160 lat nie poddaje się trendom i modom i pozostaje wierne swej oryginalnej recepturze. Ma wyjątkowy, pełny, goryczkowy smak. To propozycja dla konsumentów o wyrobionym guście. Pilsner Urquell to zaproszenie do świata dojrzałych wyborów - świata wymagających konsumentów.

 

SABMiller - drugi na świecie producent piwa

Kompania Piwowarska jest częścią drugiego na świecie producenta piwa - SABMiller plc. Grupa obecna jest w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach, a jej portfel obejmuje ponad 120 silnych marek (m.in. Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Castle Lager). W wielu krajach Grupa SABMiller zajmuje pozycję lidera branży piwnej. SABMiller plc jest również jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli.

W roku finansowym zakończonym 31 marca 2006 SABMiller plc osiągnęła zyski (przed opodatkowaniem; adjusted profit before tax) w wysokości 2,6 mld USD ze sprzedaży o wartości 15,3 mld USD.

 

Kompania Piwowarska - Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku.

W roku finansowym zakończonym 31 marca 2006 Kompania Piwowarska osiągnęła zysk netto w wysokości 570 mln zł. Wartość sprzedaży w tym okresie wynosiła 3,8 mld złotych.


ostatnia zmiana: 2006-08-30
Komentarze
Wybrane imprezy i wydarzenia w Poznaniu i okolicy
04 października 2024 (piątek), godz. 18:00
BONSON | LAST DANCE TOUR JESIEŃ 2024 | POZNAŃ
04 października 2024 (piątek), godz. 21:30
Bluesferajna w Kontrabasie !! | Kalisz
04 października 2024 (piątek), godz. 23:00
NEW AGE: MRD | PABLO BOZZI | RAWMANCE
05 października 2024 (sobota), godz. 17:30
Osiecka. Byle nie o miłości
05 października 2024 (sobota), godz. 17:30
Osiecka. Byle nie o miłości
05 października 2024 (sobota), godz. 18:00
WIŚNIA BAKAJOKO I POZNAŃ | JEDYNY TAKI KONCERT
05 października 2024 (sobota), godz. 18:30
Malowanie przy winie w Poznaniu!
05 października 2024 (sobota), godz. 20:00
Osiecka. Byle nie o miłości
05 października 2024 (sobota), godz. 20:00
Osiecka. Byle nie o miłości
05 października 2024 (sobota), godz. 23:00
TAMA: JORIS VOORN
 
Polityka Prywatności