Miesiąc Bankowości 2008
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu zaprasza na Miesiąc Bankowości 2008 odbywający się w dniach 3–24 kwiecień 2008 roku.
Patronat Honorowy nad Miesiącem Bankowości 2008 objął Pan Sławomir Skrzypek- Prezes Narodowego Banku Polskiego.
Zaplanowano następujące panele dyskusyjne:
Panel I: Hybrydowe produkty lokacyjne. Zastrzyk korzyści czy ryzyko komplikacji? 3 kwiecień 2008 roku, Aula, godzina 14:00
Chcielibyśmy poznać opinię zaproszonych gości na temat hybrydowych produktów lokacyjnych - ich wpływu na sieć deponenta, sposobu gwarantowania oraz stopnia związanego z nimi ryzyka, które obecnie bezwarunkowo łączy się z bessą giełdową. Wysoce poznawczym wydaje się również przeanalizowanie wpływu tychże innowacyjnych produktów na postrzeganie banku jako instytucji zaufania publicznego. Wraz z gośćmi postaramy się odpowiedzieć na pytania: czy owe usługi są bronią konieczną w walce konkurencyjnej między bankami oraz czy klienci korzystający z nich są w pełni świadomi wszelkich szans i zagrożeń wynikających z ich wykorzystania.
Panel II: Kryzysy bankowe. Ostra niewydolność systemu czy błąd w sztuce? 10 kwiecień 2008 roku, sala 236A, godzina 14:00
Jak zauważył Alfred Einstein „Poważne problemy, przed którymi stoimy nie mogą być rozwiązane na tym poziomie myślenia, na którym byliśmy, kiedy je stworzyliśmy.” Dlatego też, w naszej debacie chcielibyśmy zastanowić się nad tym, co w większości przypadków staje się przyczyną kryzysu, zarówno w perspektywie całego systemu bankowego jak i indywidualnych instytucji bankowych. Następnie, poprzez przybliżenie historii najbardziej spektakularnych i znanych nam kryzysów bankowych skupimy się na ich mechanizmach i konsekwencjach dla danego systemu. Kluczowe pytanie, na które będziemy szukali odpowiedzi, dotyczyć będzie tego, czy polskich realiach taki kryzys jest możliwy i jak mu ewentualnie zapobiec.
Panel III: Kredyt hipoteczny i odwrócona hipoteka. Niewidzialny wirus czy witamina? 17 kwiecień 2008 roku, sala 236A, godzina 15:00
W obliczu zwiększającego się zadłużenia hipotecznego Polaków, specyficznej sytuacji na rynku nieruchomości, a także zmian w ofercie bankowej, postaramy się przeanalizować opłacalność finansowania kredytem hipotecznym – zbadamy potencjalne szanse i zagrożenia, wiążące się z tą usługą banku. Rozważymy także nowe w polskiej bankowości zagadnienie reverse mortgage. Razem z zaproszonymi gośćmi, przedstawicielami teorii i praktyki finansowej (w tym bankowej), zastanowimy się nad przyszłością tego typu usług w Polsce.
Panel IV: Dbanie o wizerunek banku. Operacja plastyczna czy drobny zabieg kosmetyczny? 24 kwiecień 2008 roku, sala 236A, godzina 14:00
We współczesnym świecie coraz bardziej istotną rolę odgrywa wizerunek. To w głównej mierze od niego zależy ewentualny sukces bądź porażka. Szczególną uwagę na swój image zwracają banki, jako instytucje zaufania publicznego. Obecność w mediach, sponsoring, działalność charytatywna oraz uczestnictwo w prestiżowych imprezach powodują, że dana instytucja korzystnie wyróżnia się na tle silnej konkurencji. Wspólnie z zaproszonymi gośćmi postaramy się znaleźć odpowiedzi na pytania: w jaki sposób banki kreują swój wizerunek, w jakim stopniu takie starania znajdują odzwierciedlenie w zyskach, jaki jest cel działalności banków w sektorze non – profit oraz jak bardzo zdarzenia losowe wpływają na zachwianie wypracowanej pozycji? <www.ae.poznan.pl>
ostatnia aktualizacja: 2008-04-03