Katedra Informatyki Ekonomicznej uczestniczy w projekcie "e-UM: elektronizacja usług i wymiany korespondencji w Urzędach Marszałkowskich Województw Wielkopolskiego i Kujawsko-Pomorskiego’’. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu w ramach projektu opracuje procedury pozwalające na sprawne wdrożenie e-Usług oraz opracuje narzędzia wspomagające usługi e-Urzędu.
Projekt ,,e-UM: elektronizacja usług i wymiany korespondencji w Urzędach Marszałkowskich Województw Wielkopolskiego i Kujawsko-Pomorskiego'' jest wynikiem współpracy Urzędów Marszałkowskich Województwa Wielkopolskiego i Kujawsko-Pomorskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Głównym zadaniem projektu jest modernizacja systemu zarządzania administracji samorządowej w województwach wielkopolskim i kujawsko-pomorskim. Projekt ma m.in. rozwiązać problem nieświadomości mieszkańców województw objętych projektem, na temat możliwości wykorzystywania usług elektronicznych pozwalających na sprawne załatwienie spraw urzędowych.
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu w ramach projektu opracuje procedury pozwalające na sprawne wdrożenie e-Usług oraz opracuje narzędzia wspomagające usługi e-Urzędu. Zadaniem UEP będzie zamodelowanie oraz usprawnienie procesów biznesowych w celu wdrożenia e-Usług dla interesariuszy. Uczelnia stworzy również odpowiednie mechanizmy do optymalizacji wysyłki korespondencji przez platformę ePUAP. Dodatkowo Katedra Informatyki Ekonomicznej UEP opracuje nowoczesne rozwiązania informatyczne takie jak np. wyszukiwarka aktów prawnych (Lokalnego Systemu Informacji Prawnej), która umożliwi m.in. na wielokryterialne wyszukiwanie aktów prawnych czy śledzenie ich historii opartej na informacjach publikowanych w ramach Biuletynów Informacji Publicznej.