Miasto chce iść z duchem czasu w związku z czym planuje zmianę herbu. "W świecie internetu, komórek, superkomputerów, lotów w kosmos i nanotechnologii, herb naszego miasta wydaje się być nieco starej daty", głosi nowa koncepcja Poznania.
- Herb nawiązuje do naszej nowej strategii promocji miasta. Mamy
nadzieję, że taka zmiana pozwoli Poznaniowi zaistnieć w świadomości
przed Euro 2012.
Chcemy by stolica Wielkopolski stała się bardziej rozpoznawalna w
Polsce i poza jej granicami - tłumaczy zmiany Damian Zalewski z biura
promocji miasta.
Nowa koncepcja jest dziełem heraldyka Petera
Pawlusa z Wysp Owczych. Łączy w sobie klasyczny wygląd z nowoczesnymi
elementami wskazującymi na dynamikę stolicy Wielkopolski. Na szczególną
uwagę zasługuje nowy wzór szponów orła w poznańskim herbie mający
prawdopodobnie symbolizować pochwycenie nowoczesności.