
Planujesz w przyszłości zostać przedsiębiorcą? Rozkręcasz właśnie własną firmę? Chcesz dowiedzieć się, co naprawdę sądzą o środowisku akademickim przedstawiciele świata finansów i biznesu? A może szukasz inspiracji do działania? Jeśli tak, powinieneś wziąć udział w tegorocznej edycji Poznańskie Dni Przedsiębiorczości Akademickiej. Jak podkreślają organizatorzy, niezależnie od motywacji, każdy znajdzie tam coś dla siebie.
Organizatorami wydarzenia są Inkubator Technologiczny - Poznański Park Naukowo-Technologiczny Fundacji UAM, Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości, Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Poznańskiej oraz Urząd Miasta Poznania. W tym roku impreza odbędzie się w dniach 21-23 kwietnia.
Przedstawiciel pierwszej z wymienionych instytucji - Maciej Nowak - informuje, że podczas PDPA można będzie wziąć udział w trzech panelach dyskusyjnych prowadzonych przez ekspertów w dziedzinie innowacji i biznesu. Na pierwszy z nich pt. "Nowe inicjatywy preinkubacyjne w Poznaniu" składać się będzie prezentacja organizacji, do których może się zwrócić młoda przedsiębiorcza osoba poszukująca wsparcia przy otwarciu własnej firmy. Podczas drugiego panelu - "Nie taki inwestor straszny jak jego malują", w którym udział wezmą aniołowie biznesu oraz młodzi przedsiębiorcy, uczestnicy postarają się uzyskać odpowiedzi na takie pytania jak: w jaki sposób zainteresować inwestora swoim pomysłem na biznes, co należy zrobić, by zacząć współpracę z inwestorem instytucjonalnym oraz jakich błędów warto unikać młodym przedsiębiorcom w kontaktach z aniołami biznesu. Ostatni panel zatytułowano "Sektor innowacji - łącznik nauki i biznesu?". Zostanie on poświęcony poszukiwaniu odpowiedzi na pytania: co jest kluczem do sukcesu w transferze technologii i jak powinny się odbywać wdrożenia wyników badań do gospodarki.
Podczas Dnie Przedsiębiorczości będzie także możliwość skorzystania z bogatej oferty szkoleniowej. Dla chętnych organizatorzy zaplanowali sześć bezpłatnych warsztatów z zakresu przedsiębiorczości: "Chroń swój pomysł na biznes", "Marketing internetowy", "Negocjacyjny savoir-vivre", "Mistrz Perswazji", "Jak założył firmę i skąd wziąć kapitał na start" oraz "Jak skutecznie sprzedawać". (PAP)