Call center w Urzędzie Miasta Poznania

W nowo powstałym Biurze Informacji Teleinformatycznej Urzędu Miasta Poznania działa numer call center 061 646-33-44, pod którym zainteresowani mogą uzyskać podstawowe informacje o miejscu, czasie, trybie, koniecznych dokumentach/drukach i opłatach związanych ze sprawami załatwianymi przez Wydział Komunikacji, Urząd Stanu Cywilnego i Wydział Spraw Obywatelskich. Mieszkańcy mogą dzwonić do call center od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy urzędu.

Ale to nie wszystko. Za pośrednictwem pracowników biura, zatrudnionych na stanowiskach brokera informacji merytorycznej, klienci Urzędu Miasta Poznania są również umawiani, na konkretny dzień i godzinę, na wizyty w urzędzie. Docelowo brokerzy informacji będą także obsługiwać telefoniczne akcje wychodzące z urzędu oraz monitorować, na zlecenie, aktualność elektronicznych baz danych, którymi posługuje się urząd w kontaktach z mieszkańcami.

Praca brokerów informacji wspiera wydziały w obsłudze masowych zapytań dotyczących spraw rutynowych. Jeżeli sprawa ma bardzo indywidualny charakter i załatwienie jej wymaga pogłębionej wiedzy i skomplikowanych procedur, to brokerzy kierują zainteresowanego do specjalistów z wydziału merytorycznego.

Powstanie Biura Informacji Teleinformatycznej jest wynikiem powodzenia realizowanego w ubiegłym roku przez Urząd Miasta Poznania projektu "SPU Sprawniwpracyurzędu". Przedsięwzięcie - dzięki współpracy Miasta, Powiatowego Urzędu Pracy oraz środowisk osób niepełnosprawnych - umożliwiło aktywizację zawodową osób z orzeczoną niepełnosprawnością i - takie są cele - przyczyni się do poprawy jakości usług Urzędu Miasta.

Na stanowiska brokerów informacji merytorycznej w biurze zatrudnionych zostało 12 osób z orzeczoną niepełnosprawnością, które przeszły niezbędne szkolenia w zakresie obsługi stanowiska konsultanta klienta. W zaaranżowanej obecnie siedzibie biura (Urząd Miasta Poznania, ul. Matejki 70, sala nr 7 - docelowa ze względu na proces adaptacji budynku będzie oddana od połowy bieżącego roku), utworzono i wyposażono specjalistyczne stanowiska call center, których koszt udało się zrefundować dzięki środkom z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Stworzono katalogi najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi tak, aby call center przejęło ruch telefoniczny, którego przedmiotem są standardowe zapytania zainteresowanych załatwieniem sprawy (tylko w Wydziale Komunikacji UMP jest to kilkaset połączeń dziennie).

Zachęcamy klientów Urzędu Miasta Poznania do korzystania z usług <www.poznan.pl>


ostatnia aktualizacja: 2009-03-02
Komentarze
Polityka Prywatności