22-23.04.2015

Komunikacja w Praktyce Menedżerskiej - szkolenie w Poznaniu

Szkolenie odbędzie się w dniach 22-23 kwietnia 2015 roku w Poznaniu. Celem szkolenia jest poszerzenie umiejętności z zakresu komunikacji menedżerskiej, w szczególności rozwijanie umiejętności prowadzenia konkretnych rozmów z pracownikami (expose szefa, sesja informacji zwrotnych, rozmowa korygująca, oceniająca, motywująca, delegowanie).

Celem szczegółowym szkolenia jest:

  • Zwiększenie elastyczności komunikacyjnej, ukierunkowanej na wzmocnienie zaangażowania pracowników, zwiększenie ich potencjału, osiąganie porozumienia w różnych sytuacjach, osiągając przy tym zamierzone cele.
  • Nabycie umiejętności wpływania na zmianę przekonań na poziomie konwersacyjnym (w tym rozwiewanie wątpliwości, łagodzenie sytuacji, rozwiązywanie konfliktów i sytuacji trudnych, zarządzanie zmianą) osiągając przy tym zaplanowane rezultaty.
  • Nabycie umiejętności budowania skutecznego, świetnie komunikującego się zespołu.
  • wyćwiczenie optymalnych sposobów udzielania informacji zwrotnej jako narzędzia motywacji, budowania postawy odpowiedzialności, pokonywania oporu wobec zmian, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresowych.

W efekcie Uczestnicy będą wiedzieć:

  • Jak skutecznie komunikować się z pracownikami, tak aby realizowali oni postawione im cele i osiągali zaplanowane rezultaty.
  • Jak przekładać komunikaty strategiczne na rzeczywistość i potrzeby informacyjne pracowników.
  • Jak formułować komunikaty tak aby były jasne, czytelne, ukierunkowywały na konkretne wnioski, wpływały na zmianę zachowań, postaw (w tym jak motywować, skutecznie ukierunkowywać, wspierać).
  • Jak rozpoznawać różne style myślenia i nawyki komunikacyjne, oraz wpływać na zmianę przekonań (w tym rozwiązywanie wątpliwości i potencjalnych sytuacji problematycznych).
  • Jak rozwijać własną asertywność w komunikacji z pracownikami.
  • Jak zwiększyć własną elastyczność komunikacyjną ukierunkowaną na osiąganie porozumienia z różnymi grupami pracowników.
  • Jak w praktyce realizować proces przekazywania odpowiedzialności.
Metodyka szkolenia

Szkolenie ma charakter interaktywnego warsztatu, z dużą ilością ćwiczeń i przykładów praktycznych. Warsztaty będą polegały w dużym stopniu na odgrywaniu scenek i ról, symulowaniu różnych trudnych sytuacji i znajdowaniu optymalnych rozwiązań. Uczestnicy mają okazje dostrzegać własne błędy komunikacyjne.
Wśród wielu form aktywności, na szkoleniu będą wykorzystywane:

  • ćwiczenia praktyczne (indywidualne i zespołowe),
  • prezentacja multimedialna i dyskusje moderowane,
  • gry symulacyjne, scenki typu "Role Play",
  • zadania szkoleniowe (w formie projektów),
  • case study (analiza przypadków z praktyki biznesowej).
Adresaci szkolenia

Menedżerowie każdego szczebla, osoby zarządzający zespołami w tym zespołami projektowymi, właściciele firm.

Program

1. Komunikacja jako główne narzędzie pracy managera:

  • Ja jako menedżer - definiowanie własnej roli jako menedżera w zespole, w organizacji.
  • Moje wartości - definiowanie wartości w roli menedżera w zespole, w organizacji.
  • Tworzenie celów i precyzowanie efektów skutecznej komunikacji z pracownikami.
  • Nawiązywanie relacji, budowanie kontaktu z pracownikami - techniki pacing, leading, rapport.
  • Moja komunikacja werbalna i niewerbalna - analiza słabych i mocnych stron.
  • Znaczenie spójności komunikacyjnej w roli menedżera.
Celem modułu jest wyjaśnienie i utwierdzenie jak rola, jaką pełni menedżer wpływa na jego komunikację z pracownikami, w zespole. Uczestnicy będą także diagnozować swój styl komunikowania się werbalnego i niewerbalnego.

2. Każde słowo ma znaczenie:

  • Wykorzystanie w praktyce skutecznych i efektywnych narzędzi komunikacji werbalnej i niewerbalnej, a w tym:

− Metamodel językowy - dbałość o precyzję językową w codziennej komunikacji,
− Wzorce językowe i sposoby ich wykorzystania,
− 4Matt - jako narzędzie komunikacji konkretyzujące, ukierunkowujące na cel, odpowiadające na pytania i wątpliwości, zanim jeszcze zostaną zwerbalizowane,
− Parafraza, czyli o tym jak mówić językiem pracowników,
− Metafora, czyli zmiana sposobu myślenia, zmiana przekonań,
− Słowa klucze w komunikacji i ich wpływ na motywację pracowników,
− Praktykowanie aktywnego słuchania jako kluczowa umiejętność menedżerska,
− Udzielanie konstruktywnych informacji zwrotnych ukierunkowanych na cel,
− Zadawanie pytań ukierunkowujących na cel/rezultat.

  • Typowe błędy i złe nawyki w przekazywaniu kluczowych komunikatów- jak ich unikać?

Celem modułu jest pokazanie jak menedżer powinien w elegancki sposób wykorzystywać narzędzia i systemy językowe, aby komunikować się skuteczniej i efektywniej niż dotychczas, a także jak mówić klarownie i udzielać jasnych i zrozumiałych instrukcji, objaśnień i jak zadawać pytania tak, aby uzyskać maksimum niezbędnych informacji i uzyskać zaplanowane rezultaty.

3. Rozmowy menedżerskie na co dzień:

  • Komunikacja jako klucz do zwiększenia efektywności i motywacji do działania.
  • Przygotowanie i przedstawienie "Expose szefa" - ustalanie granic, tego co akceptujemy, a czego nie, tego jakie reguły i zasady będą obowiązywać.
  • Jak przeprowadzić rozmowę rzeczywiście motywującą pracownika do działania i osiągania sukcesów?
  • Delegowanie zadań, jako skuteczny element motywacji i zarządzania.
  • Tylko fakty, bez emocji, bez obwiniania, czyli przygotowanie i ćwiczenie rozmów oceniających, sesji informacji zwrotnych.
  • Zarządzanie przepływem informacji w zespole - szanse i zagrożenia.

Celem modułu jest przedstawienie zasad sprawnej komunikacji menedżerskiej w rozmowach motywujących, sesjach informacji zwrotnych, rozmowach delegujących, rozmowach korygujących i oceniających. Zajmiemy się także kwestią wywieraniu wpływu na pracowników, tak aby ich skutecznie motywować i inspirować do działania i odnoszenia sukcesów, realizując przy tym zamierzone cele.

4. Przekazywanie pochwał i uznania:

  • Zasady przekazywania pozytywnych informacji zwrotnych i ich znaczenie.
  • Dostrzeganie i wyróżnianie obszarów zasługujących na pochwałę.
  • Pochwały a motywacja: kiedy i dlaczego pochwały mogą demotywować?
  • Najczęstsze pułapki przy udzielaniu pochwał - jak ich unikać?
  • Analiza przypadków z codziennej pracy Uczestników szkolenia.
  • Ćwiczenia praktyczne.

Celem modułu jest wypracowanie i przećwiczenie w praktyce najlepszych sposobów wspierania zachowań i postaw, jakie promujemy w firmie.

5. Przekazywanie negatywnej informacji zwrotnej:

  • Skuteczne komunikowanie w celu uzyskania pożądanej zmiany zachowań i postaw.
  • Możliwe reakcje pracowników na negatywną informację zwrotną - sposoby unikania ich i radzenia sobie z nimi.
  • Analiza przypadków z codziennej pracy Uczestników szkolenia.
  • Ćwiczenie praktyczne/ scenki udzielania negatywnej informacji zwrotnej w codziennych sytuacjach w pracy.

Celem modułu jest wypracowanie i przećwiczenie w praktyce skutecznych sposobów korygowania postaw i zachowań niepożądanych.

6. Komunikacja menedżerska w sytuacjach trudnych i konfliktowych oraz w procesie zmiany:

  • Jak skutecznie komunikować się z pracownikami w procesie zmiany? Na co zwrócić uwagę?
  • Jak wpływać na postawy pracowników w procesie zmiany (scenki)?
  • Rozmowy korygujące z pracownikami - przygotowanie, cele, rezultaty, follow up (scenki).
  • Narzędzia komunikacyjne wspierające rozwiązywanie sytuacji trudnych.
  • Słowa klucze w sytuacjach trudnych - jak dobierać środki przekazu, żeby osiągnąć zaplanowane cele?
  • Ćwiczenia w grupie, scenki, dyskusje.

Celem modułu jest pokazanie i znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak i co komunikować w sytuacjach trudnych i konfliktowych, w sytuacji zmiany, aby osiągnąć zamierzone cele i nie dopuścić do potencjalnej eskalacji konfliktu/sytuacji trudnej?

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:

  • jednej osoby 1390 zł + 23% VAT,
  • dwóch i więcej osób 1290 zł/os + 23% VAT.

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Godziny zajęć: 9:30 - 16:30

Miejsce zajęć: Warszawa - własna sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP lub w hotelu w/w miast.

Informacje:
Anna Niedziółka
tel. (022) 208 28 45, fax (022) 211 20 90
anna.niedziolka@akademiamddp.pl

Terminy
15 04 2015 - 16 04 2015 - Warszawa
22 04 2015 - 23 04 2015 - Poznań
27 04 2015 - 28 04 2015 - Wrocław
21 05 2015 - 22 05 2015 - Warszawa
18 06 2015 - 19 06 2015 - Wrocław

data ostatniej modyfikacji: 2015-03-24 09:29:38
Komentarze
 
Polityka Prywatności